Monday 10 November 2008

Bangun dari kesedihan

Dua rakan baik saya masing-masing dalam dua peringkat umur yang berbeza pada masa yang sama menghadapi saat paling getir dalam hidup mereka. Patah hati dan kecewa. Kasihan...tapi sebagai manusia yang lemah dan selalu melakukan kesilapan, bila terjadinya musibbah itu, kita perlu teguhkan semangat, cekalkan hati dan bangun dari kejatuhan itu.
Tidak ada insan yang sentiasa cekal hati sepanjang masa. Tidak ada insan yang tidak pernah kecewa dan putus asa. Tapi saya percaya, insan yang paling hebat adalah insan yang bangun semula daripada kejatuhannnya. Bangun dan cuba meneruskan hidupnya seperti biasa dan paling hebat berani mengambil keputusan untuk memperbetulkan keadaan di mana dia berasa kecewa dan tidak selesa.
Sebagai seorang wanita, sebagai seorang adik dan sebagai seorang kakak...hanya doa dapat saya panjangkan kepada dua insan teristimewa ini. Bangun dari kejatuhan dan kesilapan dan pastikan kesilapan yang sama tidak berulang dan berulang dan berulang lagi....

No comments:

About Me

My photo
I have so many interests. I love reading, I love compiling old Malay recipes and experimenting them through cooking. I adore my baby and I love spending time with my other half despite I see him everyday. I love humming because I strongly believe it is good for my soul. I feel so complete when I gave birth to my baby boy. I am blessed and so fortunate to be given a chance to be a mother, a daughter, a wife and a sister to somebody. Despite losing my individual identity when I agreed to say 'I do', Never in seconds ever I doubt, begrudged or regrets having all that. Will always love my mum and my dad till I die.